Varit medlem här på Ts ett tag nu, men har mest suttit och klickat runt på andras byggen och dreglat i tysthet. Men efter att ha bestämt mig för att göra i ordning bilen och köpt på mig en del schysta grejer så gör ja nu slag i saken och startar en egen projektråd!
Historia om bilen:
Efter att ha skrotat min stackars Calibra i våras så gick jag hela sommaren utan bil, kikade frenetiskt runt på annonser utan att hitta något. Ledsnade till slut och gav upp.. Några veckor senare råkade jag se en annons på en G60, skulle bara "åka och kolla" på den men slutade såklart med att jag åkte hem med ett ägarbevis i handen. Ett rent impulsköp med andra ord, tanken just då var bara att jag skulle ha något att åka i fram till vintern.. Slutade med att jag blev kär i bilen och inte kan släppa den från mig, så vad gör man då? Jo, renoverar den och behåller den såklart!
Haft en del problem med kabelbrand, rasad databox och diverse annat skoj. Men det har jag lyckats fixa så nu är jag på banan igen!
Bilen när jag hämtade den var redan utrustad med coilovers och ett fult kjolpaket utan dess like, 17" fälgar, sparcostolar, halvbur och rensad inredning. Det mesta ser ut att ha varit gjort av någon klåpare.. så mycket har jag behövt göra om från början, morr!
Men nu när ja fått ordning på diverse fel och skavanker så ska jag sätta igång med det lite roligare grejerna!
Planen ser ut som följer:
Ny front
kasta kjolarna
nya fälgar
göra iordning ny inredning
lacka om buren
sänka mer med nya fälgarna, 17 byts mot 16"
ny kompressor, G-ladern är lite trött
ljudbygge om jag hinner
Div. delar ska iväg på lack
Mer kommer säkerligen vart efter.
Det mesta av dom saker som ska bytas har jag redan hemma!
Målet med bilen är att få något lite eget som sticker ut från mängden, och det hela ska stå klart till våren är det tänkt. Med lite hjälp och hejaramsor från er tyskstukare så ska det förhoppningsvis gå vägen
Inspirationskällan:

Faller mig i smaken till 100%, ska försöka att inte vara allt för mycket copycat
Bilder från när jag precis tagit hem den:

En liten sneakpeak på hur den ser ut just nu:

Bonusbilder på calibran jag hade innan som gick i graven *snyft*:

Kommentera gärna och säg vad ni tror om detta!
/Dennis