hallå grappar!
efter en vår av extremt mycket jobb som har inkräktat på min flitighet i den här tråden så kommer här en snabb sammanfattning av vad som trots allt har hänt med bilen!
en del planer har skrotats och en del har lagts på hyllan för vintern.
till att börja med fick vi tillgång till vårt nya garage i mars,fanns en del att göra kan man säga

så vi kastade ut i princip allt,inte så svårt då knappt nåt satt fast,och fick till slut till det skapligt.inte helt hundra men suget efter att få klart på bilen tog över

som ni ser är hon fortfarande blå,omlacken har skjutits upp då den helt enkelt inte hanns med om jag ville åka i år.

chribbes nya bil bredvid,c:a 500 hk på 1000 kilo och fyrhjulsdriven,stört rolig!
så när vi flyttat in klart förbereddes m3an för nya motorn

den enda modifieringen karosserimässigt är att jag kapade bort en bit av batterihyllan för att få plats med en sak det står mer om längre ner i inlägget!motorummet målade jag om sen innan nya motorn monterades
motorn ja,då den andra gav upp i slutet av förra säsongen så kastades den ur i våras och det börjades planeras vad som skulle ersätta den.det slutade efter mycket om och men med att jag köpte tillbaka min gamla motor av min garagepolare chribbe.en m50b28 turbo (e36 328 för er som inte kan bmws motorbeteckningar) som förra året bromsades till 806 whp och 819 wnm!då jag i princip alltid har hållt på med nattliga race på avlägsna raksträckor kom det väl inte som en överaskning vare sig för mig eller mina vänner

dock så sparas alla originaldelar så bilen kan återställas i framtiden!!
spec på motorn nedan
m50b28
CP kolvar
H-profils stakar
PPF Stödgördel
svetsad olje pump
PPF Pyramidringar
Race kedjor
Ppf kammar 284/284
Ppf ventilfjädrar
ny miradade ventiler
Ppf insug med 4 tums accufab spjäll
Autronic sm4
6st Vag spolar
Precision pt 67/66 BB billet turbo
precision wg 46mm
4t intercooler
griffin kylare
1600 spridare
Ppf nuke fuel rail
Aeromotive btr
Dubbla 044
stålomspunna soppaledningar
75mm PPF dump
Catchtank
765platta med 4 puck sinter på m30 svänghjul
3,5 tums rostfritt avgas hela vägen med en rosftfri dämpare
m3 zf låda (e36m3)
enda förändringen är precisionturbon som vi tror ska ge ett sjukt bra register!
ett par bilder

på tisdag får jag hem turbon,wgn,grenröret och lite annat godis så då börjar det närma sig färdigt,bara hoppas att ppf kan klämma in en finjustering av mappen sen så man får ut och åka lite
det vart mycket info på en gång men lovar att uppdatera oftare framöver
godnatt!