Jag heter Mattias Saikkonen 17 år fyllda ifrån borås.
Jag har en VW jetta mk1 fårn 1983 som är under renovering/tyskning, eller ah kanske ska säga old school stuket.
Bilen innhandlades efter att i många månader letat efter en jetta utan resultat....
Jag va och kollade på flera andra men dom hade sina brister som ja inte kännde mig motiverad att åtgärda.
En kväll ringer min far och säger att vi ska åka och kolla på en jetta mk1:a som rullat dryga 7500 mil.
Nästa dag va vi och hämtade hem jettan ifrån jönköping, lamellerna va nästan helt slut men vi klarade oss hela vägen hem.
Vi körde bort bilen till garaget och började kolla vad som skulle göras... de började med att vi skulle "bara" plocka ner växellådan och byta lamellerna och sen lite små förbättringar.
De slutade med att ja rev ur motorn me och plocka bort de mesta som ja kunde hitta....
I dagsläget har jag plockat ur motor/växellåda och putsat upp de, inga större planer än så.... än så länge.
Renoverat bromsar bak och ska fixa nya/bättre begagnade ok fram.
I fälg väg har jag ett par 13" bbs som är 6" breda, känns lite smalt men de är ET13 på dom så dom breddar ju lite mer än orginal iaf! Dom kommer bli beigea med vit kant.
ANDRA FÄLGAR SKA INSKAFFAS!
Tanken är att den ska bli grön med beige inredning, beige motorrum & beige fälgar.
Tonade baklampor och framlyktor.
Mer info kommer men är de nått du undrar så fråga bara!
Bilder kommer upp allt eftersom.
Keep it loooooow!